neděle 25. října 2020

Radostné mládí

Nejlepší léta lidského života?


Únava,

 

nenávist,

 

deprese,

 

samota.

 

- - -

 

Nejlepší léta lidského bytí?

 

Jsme jako medúzy

chycené v síti.


- - - - - - - - - - - -


Pár slov k básni: Pokud mi dobře slouží paměť, tak tato reflexe pocitů z doposud uplynulých studentských let vznikla někdy ke konci roku 2019. Báseň bohužel může posloužit jako celkem přesná definice pocitů mojí generace. I před covidem nás sužovaly pocity nejistoty, strachu z budoucnosti, vyčerpání vlivem neustálého tlaku ze všech stran... Takže z našeho pohledu se rokem 2020 věci zas až tak zásadně nezměnily. (OK, to bylo možná trochu moc cynické, ale vlastně celkem reálné.)

Pár slov k fotografii: Když jsem na školním výletě do Anglie fotil v brightonském akváriu medúzy, netušil jsem, že si za to budu o pár let později děkovat. Tenhle původně zcela nevinný (a díky ne zrovna oslnivé ostrosti vlastně nepovedený) cvak mi teď může posloužit jako perfektní lustrace k této básni. Nejen, že je na něm zachycen onen potřebný mořský motiv, ale díky svým nedokonalostem snímek také skvěle vystihuje atmosféru, kterou jsem se snažil v těch několika málo řádkách zachytit.

1 komentář: